torsdag 13 september 2012

Dagens Ord 13 September 2012

Dagens Ord från Hebreerbrevet  kapitel 8: 10-12  Läs gärna hela .


  Vers 10.  Detta är det förbund som jag efter denna tid skall sluta med Israels hus, säger Herren:Jag skall lägga mina lagar i deras sinnen och skriva dem i deras hjärtan. Jag skall vara deras Gud och de skall vara mitt folk.


 Vers11.  Ingen skall längre behöva undervisa sin landsman ,ingen sin broder (syster) och säga : Lär känna Herren. Ty alla skall känna mig,från den minste bland dem till den störste .


 Vers 12. Jag skall i nåd förlåta dem deras missgärningar ,och deras synder skall jag aldrig mer komma ihåg.



Jag tänker på vilken nåd att vi får vara under det nya förbundet och att vi får ta del av detta ,som Gud utlovade till sitt folk. Genom att vi tar emot frälsningen  genom Jesus, blir vi inympade i det äkta olivträdet. Halleluja !!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar