lördag 23 mars 2013

Fundering

Idag har jag lagt till lite på överskriften på bloggen. Livet är inte alltid så lätt, tänkte jag, nu  har jag blivit 70 år ,och jag kan inte fatta att man har kommit så långt på livets väg ,en del tycker väl att det är väl ingen ålder ,säger de ,jag vet inte om det är för att vara trevliga eller om det är så som de säger ,men jag tror att ett människoliv är subjektivt! .Mitt liv har varit fyllt av traumatiska upplevelser ,och mycket värk och sjukdom ,det är märkligt att människor skjuter bort det man säger ,så att man tror att det är fel på  sig själv .Hade jag inte haft min tro att falla tillbaka på ,så vet jag inte hur mitt liv hade varit,men det är tur att att Gud inte ser på oss så som människan ser ,( det var inte meningen att bli negativ nu ,men det är första gången som jag skriver officiellt.) Nåväl Gud Han har inte sagt att vi skall få ett problemfritt liv ,men Han har lovat  att vara med ,och hjälpa igenom svårigheter,jag läser i MATT 11:28 " Kom till mig alla ni som arbetar och bär på tunga bördor ,så skall jag ge er vila " det har varit en tröst att Jesus har tagit detta på Golgata .Nu får jag önska en Glad Påsk och ett underbart firande av Jesus som dog för oss för att vi skulle få syndernas förlåtelse och öppnade vägen till Gud . 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar