onsdag 10 april 2013

OM FÖRLÅTELSE

Idag är min fundering om Guds förlåtelse,och jag har tittat på några Ord i bibeln om detta ,och då läser jag i 1JOH 1:v "9 OM vi bekänner våra synder ,är han trofast och rättfärdig,så att han förlåter oss våra synder och renar oss från all orättfärdighet".Jag har också en vers ifrån GT från JES 44:22 "Jag har utplånat dina överträdelser som ett moln ,dina synder som en sky.Vänd om till mig,ty jag har återlöst dig".  V23" Jubla ni himlar ,ty Herren har gjort det, höj glädjerop,ni jordens djup, brist ut i jubel,ni berg ,du skog med alla dina träd .Ty Herren har återlöst Jakob , han visar sin härlighet i Israel".
Underbara ord som vi får ta till oss om Guds stora nåd, att han har förlåtit oss alla människor genom sin död och uppståndelse och att detta är färdigt att ta emot  p.g.a.Jesu offer på Golgata , detta är det viktigaste . Skriver upp några bibelord här som du kan läsa.
Ps.78:38 , Ps 86:5, Ps 103:3, Jes 55:7,och Mika 7:18.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar