fredag 8 november 2013

FUNDERING IDAG

  Idag tänkte jag på det att jag inte varit ute på ett tag och skrivit under "mina funderingar", ja det har varit en jobbig sommar och höst ,men livet är ju så ibland det går upp och ner med allt, värk och en del jobbiga saker har dykt upp , men det är så med livet. Däremot har jag fått tillfälle att studera Guds Ord lite mer ,och det har varit mycket givande ,jag förstår nu att bibelläsning ger mycket insikt i vad Gud vill säga till oss i dessa tider , och det ger många aha upplevelser.  Idag har jag läst psalm 63, som handlar om längtan efter Gud och förtröstan på honom,  psalmen som är skriven av David v.1
" Gud du är min Gud,tidigt om morgonen söker jag dig.Min själ törstar efter dig ,min kropp längtar efter dig i ett torrt land som försmäktar utan vatten. v.4 "Ty din nåd är bättre än liv,mina läppar skall prisa dig". v.5"Jag skall lova dig sålänge jag lever ,i ditt namn skall jag lyfta mina händer ". Jag rekommenderar att du läser hela denna psalm ,jag har lite svårt att skriva ibland ,p.g.a. min reumatiska sjukdom i fingrarna ,men ibland kan jag inte låta bli. Hoppas att du får ut mycket av denna psalm det har jag fått.GUDS VÄLSIGNELSE önskar jag dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar